sunnuntai 29. syyskuuta 2013

"Minä niin mieleni pahoitin"

"Kyllä minä niin mieleni pahoitin sekä eilen että tänään aamulla, kun isäntä lähti. Otti mukaansa tuon lintuja syöksevän torrakon, muttei minua. Hirvimetsälle kuulemma. Oli vielä aivan tohkeissaan, kun oli elämänsä ensimmäinen kerta. Olisi se ollut minunkin ensimmäinen kerta. Ja olenhan minä jo kerran näyttänyt, että osaan haukkua hirvelle. Wuh, wuh!

Minä pääsin emännän kanssa vain kiertämään oman rannan. Kävimme katsomassa minkkiloukun, muttei siellä mitään ollut. Katselimme myös ikkunasta sitä hirmuista autorallia, jonka hirvenmehtuu mökkitielle aiheuttaa. Minun laskupään mukaan tämän neljän kuukauden aikana ei ole mennyt niin montaa autoa kun eilen ja tänään yhteensä.

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun minulla alkoi taas juoksu. Edellisestä juoksusta on vain viisi kuukautta. Ja vasta pari kuukautta sitten valeraskaus hellitti. Asiaa ei yhtään helpota, että emäntä puki minulle nuo karmeat housut jalkaan. Taidan ryhtyä taas mököttämään.

Terveisin,
Hilda

P.S Meille tulee kuulemma tänään erästelyvieraita. Mukana on minulle kaksi kaveria! Täällä meidän pihalla poikkesi eilen joku tutkapannallinen pystykorvauros. Sen kanssa oli nii-in hauska kisailla! Nyt tuo palvelusväki miettii, että voiko minua enää ensi viikon lopulla laskea metsään irti lintujen perään. Joidenkin lehtolapsien tuloa pelkäävät. Minä yritän vinkata niille, että älkää peljätkö, minä tykkään lapsista!

Oli ne pari hirveä heti eilen saaneet. Siinä se rötköttää isännän auton perässä. Kyllä minä niin nuuskin peräkärryä, kun isäntä tuli kotiin. Ihan hirveälle haisi. ;) Ja olin minä niin iloinen, kun isäntä tuli kotiin. Oikein hypätä leiskautin häntä vasten jo melkein ennenkuin hän oli sisälle päässyt. Taisin hieman liioitella."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä tassunjälkesi kommentteihin, kiitos! / Leave your paw mark to the comments, thank you!